قوانین جدید گوگل برای اندروید در رقابت با «قواعد شفاف‌سازی ردیابی اپ» اپل

۹ بازديد
از توسعه‌دهندگان خواسته خواهد شد که آیتم‌های ذیل را با کاربران در لیست اپ‌هایشان در گوگل‌پلی به اشتراک بگذارند: چه نوع دیتایی جمع‌آوری و ذخیره‌سازی می‌شود، و چگونه این اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوگل اعلامیه‌ای درباره آینده اندروید و شفافیت اطلاعات کاربران منتشر کرد. «پیش‌اعلان» گوگل درباره یک بخش ایمنی جدید در گوگل پلی، با اینکه پاسخ مستقیمی به آپدیت اپل برای iOS 14. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با این اموزش همراه ما باشید. 

قوانین گوگل
 
 
ولي عملا اين دو سيستم عامل را در چند جبهه محرمانگي‌محور دوشادوش يكديگر نگه خواهد داشت. بخش جديد در گوگل پلي براي اپ‌هاي اندرويدي به «افراد براي درك داده‌هايي كه يك اپ جمع‌آوري مي‌كند يا به اشتراك مي‌گذارد، امن‌سازي شدن يا نشدن آن داده‌ها، و جزئيات ديگري كه بر حريم خصوصي و امنيت تاثير مي‌گذارند كمك خواهد كرد».

به گزارش ايتنا و به نقل از اسلش‌گير، سوزان فري، نايب رييس محصولات و امنيت و حريم خصوصي اندرويد اين هفته درباره اينكه چگونه توسعه‌دهندگان و كاربران از اين به‌روزرساني براي گوگل‌پلي و اندرويد متاثر خواهند شد يادداشتي منتشر كرد. اندرويد هم‌اكنون سيستمي دارد كه در آن اپ‌ها به كاربران درباره اينكه اپ مورد نظر چه مجوزهايي را درخواست مي‌كند (اطلاعات مكاني، تماس‌ها، اطلاعات شخصي، صوتيف فايل‌هاي ذخيره‌سازي، و دسترسي به دوربين) اطلاع‌رساني مي‌كند. با اين آپديت اين وضعيت روشنتر خواهد شد و در گوگل‌پلي ليست مي‌شود.

اپ‌ها چه چيزي را نشان خواهند داد؟

از توسعه‌دهندگان و افراد متخصص اندروید خواسته خواهد شد كه آيتمهاي ذيل را با كاربران در ليست اپهايشان در گوگل‌پلي به اشتراك بگذارند: چه نوع ديتايي جمع‌آوري و ذخيره‌سازي مي‌شود، و چگونه اين اطلاعات مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين كار قاعدتا ساده خواهد بود. همچپنين، گوگل‌پلي ليست كردن اطلاعات به صورت ذيل در يك بخش ايمني (Safety Section) را براي هر اپ شروع خواهد كرد. المان‌هاي جديد اين موارد را نشان خواهند داد:
1. روش‌هاي امنيتي براي داده‌هاي كاربران (مثلا، رمزنگاري داده‌ها) موجود هستند.
2. خط مشي Families گوگل با داده‌هاي كاربري دنبال شود.
3. اپ مورد نظر «از اين اطلاعات براي عملكرد نياز دارد و اينكه آيا كاربران امكان اشتراك‌گذاري آن را دارند يا نه»
4. بخش ايمني اپ «توسط يك طرف ثالث مستقل راستي‌آزمايي شده است
5. پاك كردن داده‌ها گزينه‌اي براي كاربر به محض حذف (uninstall) اپ مذكور باشد
در سه ماهه اول 2022، كاربران عمومي اين بخش ايمني را در گوگل‌پلي خواهند ديد. و در مقطعي در سه‌ماهه دوم سال 2022، گوگل مهلتي را براي تمام اپ‌هاي جديد و موجود به منظور اعلام اطلاعات فوق‌الذكر مشخص خواهد كرد.

منبع: https://khabarban.com

چگونه عکس یا اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟ (6 ترفند ساده)

دانستن اینکه چطور کاری کنیم که وقتی کسی اسم ما را در گوگل سرچ می کند، نتایج گوگل مرتبط به ما و نام ما باشد مهارت فوق العاده مهمیست که باید به آن تسلط داشته باشیم.

متاسفانه خیلی ها نمی دانند که چطور باید عکس یا اسمشان را در گوگل ثبت کنند و در وهله اول، نمی دانند که چرا باید اینکار را کنند؟ خب، اول از همه بیایید ببینیم چرا باید عکس یا اسممان را در گوگل ثبت کنیم؟ دلیلش به این برمیگردد که ثبت نام و عکس شما در گوگل اهمیتتان را بیشتر می کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.